- On
- By
- Categories: Aktualno, Gostujoči članki
Offsite optimizacija spletnih strani za spletni iskalnik Google
Optimizacija spletnih strani (SEO) ima namen spreminjanja spletnih strani na način, da bodo višje prikazane na spletnih iskalnikih kot je Google. SEO se po osnovnem načinu deli na onsite ter offsite SEO. V tem članku bomo govorili o tem kaj je offsite optimizacija ter kako jo uporabiti za višje uvrstitve na spletnih iskalnikih.
Preden lahko začnemo s offsite optimiziranjem svoje spletne strani moramo poskrbeti za onsite SEO. Onsite SEO je namreč osnovna optimizacija, ki postavi temelje za offsite SEO. Za pridobivanje informacij o temi onsite SEO vam močno priporočamo spletno stran SEO-Praktik.si. Ta profesionalna spletna stran vsebuje ogromno informativnih člankov, ki govorijo o onsite ter offsite optimiziranju spletnih strani.
Najboljšo onsite optimizacijo smo našli na spletni strani laser tag podjetja Paintball Ljubljana. Ta spletna stran je lahko vzor vsakemu, ki ga zanima optimizacija spletnih strani. Tudi offsite optimizacija je zelo dobro zgrajena, kako pa to preveriti še na ostalih spletnih straneh pa boste zvedeli kasneje v tem članku.
Kaj je offsite optimizacija
Offsite optimizacija je neposredno optimiziranje spletne strani. To pomeni, da optimizacijo določene spletne strani izboljšujemo izven same spletne strani. Namen takšnega optimiziranja je običajno to, da spletnim iskalnikom ter obiskovalcem spletne strani nakažemo, da smo povezani s zunanjim spletom.
Morda se sprašujete, kako lahko optimiziramo spletno stran, brez da na tej strani karkoli spremenimo? Odgovor na to vprašanje so spletne povezave, ki jim v offsite SEO kontekstu pravimo backlinki. Te povezave gradimo po zunanjem spletu z namenom, da jih Google izsledi nazaj na našo spletno stran. Tako bo Google videl, da je naša spletna stran prepoznavna in popularna, kar bo uporabil kot razlog za višjo uvrstitev naše spletne strani.
Grajenje spletnih povezav mora biti načrtovano, saj Google in ostali spletni iskalniki hitro zaznajo umetno zgrajene backlinke, ki so namenjeni samo za offsite SEO. Tukaj moramo upoštevati dve offsite SEO pravili: link velocity in link diversity.
- Link diversity je pravilo za offsite SEO, ki govori o tem, da moramo spletne povezave graditi enakomerno glede na njihov tip. Če bi na primer na našo spletno stran gradili samo močne spletne povezave iz spletnih člankov, bi to Google opazil ter te povezave ignoriral pri uvrščanju naše spletne strani.
- Link velocity je drugo offsite SEO pravilo, ki govori, da moramo spletne povezave graditi enakomerno skozi čas. To spet pomeni, da če naša spletna stran običajno dobi 10 povezav na mesec, nato pa jih mi v enem tednu zgradimo 100, bo to Google opazil ter te povezave spet ignoriral.
Če zgradimo največ možnih spletnih linkov ter med tem upoštevamo zgoraj našteti pravili, dobimo idealno offsite optimizacijo. Zdaj si lahko pogledamo praktično razlago offsite optimiziranja spletnih strani, ki nam ponudi bolj podroben pogled na SEO.
Grajenje offsite SEO
Preden začnemo s samim grajenjem offsite SEO se moramo vrniti na tipe povezav. Backlinki namreč obstajajo v treh različnih oblikah:
- Lahki backlinki – so backlinki, ki imajo najmanjši učinek na uvrstitev naše spletne strani. Do teh povezav lahko dostopa najmanj ljudi, zato jih največkrat najdemo v privatnih pogovorih/sporočilih.
- Srednji backlinki – so backlinki, ki imajo večji učinek na uvrstitev naše spletne strani. Lahko jih najdemo na spletnih mestih, kjer jih lahko vidi le določena skupina ljudi (npr. komentarji in forumi).
- Močni backlinki – so backlinki s največjim učinkom na uvrstitev naše spletne strani. Najdemo jih na javnih spletnih mestih, kot so spletni članki in javnosti dostopne spletne strani.
Offsite optimizacija zahteva mesto za grajenje spletnih povezav, ki bodo dvignile našo spletno stran na spletnih iskalnikih. Ta mesta so lahko spletne strani, ki ponujajo možnost objavljanja vsebine oziroma bolj specifično – spletne povezave. Tukaj velikokrat omenimo socialna omrežja, kjer lahko s spletnom delimo slike, besedila ter povezave.
Na socialnih omređjih največkrat gradimo lahke ter srednje backlinke. Iz tega razloga imajo skoraj vsa velika podjetja račune na socialnih omrežjih. Na teh računih delijo objave, na katerih lahko skoraj vedno najdemo povezavo na njihovo spletno stran. Računi na socialnih omrežjih služijo tudi drugim namenom, ljudje lahko preko teh računov kontaktirajo podjetje v primeru, da imajo kakšno vprašanje ali pripombo.
Močne spletne povezave običajno gradimo na spletnih straneh, ki jih imamo v lasti mi, ampak Google ne razkrijemo povezave s to spletno stranjo ter s spletno stranjo, ki jo želimo višje uvrstiti. Na teh spletnih straneh lahko nato gradimo spletne članke, ki vključujejo spletne povezave na našo targetirano spletno stran.
Primer uporabe socialnih omrežij za offsite SEO na Pohištvo123
Spletna trgovina Pohištvo 123 vzmetnice je popoln primer spletne strani, ki uporablja socialna omrežja za dodatno offsite optimizacijo. To lahko vidimo na njihovih objavah, ki vključujejo povezave na vse podstrani Pohištvo 123. Med drugim ima ta facebook račun tudi objavo specifično za vzmetnice, ki vsebuje povezavo do podstrani vzmetnice.
Spletna trgovina Pohištvo 123 je prodajna spletna stran, ki se fokusira na prodaji pohištva, na primer vzmetnice. Spletna stran velja za zelo profesionalno, saj ima zelo urejeno vsebino ter optimizacijo. Spletna stran je uvrščena na šestem mestu na ključni besedi vzmetnice, ki ima iskalni volumen 1900.
Kako dobra mora biti vaša offsite optimizacija
Offsite optimizacija, ki je potrebna za prvo mesto na spletnih iskalnikih je odvisna od posamezne ključne besede. Običajno se potreba po offsite SEO spreminja glede na težavnost ključne besede. Nažalost ne moramo nikjer izvedeti točno koliko backlinkov je potrebnih za uspešno uvrščanje, lahko pa dobimo približno sliko.
Na spletu namreč obstajajo orodja, ki ponujajo podroben pregled ključnih besed. S temi orodji lahko dobimo tudi informacije o zgrajenih backlinkih za spletne strani, ki so najvišje uvrščene. To najlažje prikažemo na primeru: uporabili bomo orodje ubersuggest ter ključno besedo ensure.
Kot vidite na zgornji sliki, nam brezplačno orodje, ki ga je razvil SEO strokovnjak Niel Patel prikaže veliko statistik o ključni besedi ensure. Med drugim lahko vidimo, da ima povprečna spletna stran med top 10 na ključni besedi ensure 1080 backlinkov.
To je zelo dober primer, saj lahko sedaj sklepamo, da ima na primer spletna stran Lekarna Soča nekaj več kot 1080 backlinkov iz tujih spletnih strani. To lahko sklepamo zato, ker je Lekarna Soča na ključni besedi ensure (trenutno) uvrščena na tretje mesto, kar zahteva več backlinkov kot povprečje.
Pregled specifičnih spletnih strani na primeru Norma.si
Norma.si velja za profesionalno prodajno spletno stran, ki ima zelo dobro zgrajeno optimizacij. Zato bomo to stran uporabili kot primer podrobnega pregleda specifične spletne strani. Spletno stran bi lahko želeli pregledati iz večih razlogov, v tem primeru želimo izvedeti kakšna offsite optimizacija je potrebna za visoko uvrstitev, kot jo ima spletna stran Norma.
Najprej bomo uporabili spletno orodje Backlink counter, ki ga je razvila SEO skupina Ahrefs. To orodje nam prikaže URL rating, rating domene, število backlinkov ter reference domene. Skupina Ahrefs ima tudi Youtube kanal na katerem pogosto objavlja videoposnetke v povezavi s SEO.
Drugo orodje, ki ga lahko uporabimo za pregled spletnih strani je detailed SEO extention. Ta brezplačna razširitev za Chrome brskalnik nam omogoča podroben pregled spletnih strani. S tem orodjem lahko vidimo vse od sestave spletne strani do backlinkov, ki vodijo na spletno stran.