- On
- By
- Categories: Aktualno, Gostujoči članki
Spletno trženje za boljši konkurenčni položaj
Trženje preko spleta oz. spletno trženje je danes novodobna oblika trženja, ki se je poslužuje skoraj vsako podjetje. Klasično trženje je nujno dopolniti ali zamenjati za spletno trženje. Zakaj je tako pomembno, kakšne oblike spletnega trženja poznamo, kakšne koristi prinaša, s praktičnimi primeri pojasnjujemo v nadaljevanju.
Spletno trženje – kaj pomeni in komu je namenjeno?
Spletno trženje je trženje, ki se razvija na spletu. To pomeni, da se za spletno trženje uporablja več orodij, ki so na voljo na spletu in z njimi spodbuja trženje izdelkov ali storitev.
Spletno trženje je namenjeno vsem, ki želijo s pomočjo spleta:
- doseči nove kupce,
- izboljšati svojo vidnost na spletu,
- se boljše pozicionirati na spletu,
- povečati zaupanje v blagovno znamko oz. njihove izdelke/storitve, in
- izboljšati prodajo.
Uporaba spleta skokovito narašča. V soočanju z aktualnim stanjem gospodarstva in družbenega življenja je splet še bolj posegel v naša življenja. Raziskave kažejo, da kar 90% vseh ljudi, pri odločanju o nakupu določenega izdelka / storitve, obišče najprej splet in izbira med ponudniki. Danes preko spleta redno kupuje že 39% uporabnikov spleta, 90% vseh pa je opravilo vsaj en nakup na spletu.
Različne panoge, kot so prehrambna, kozmetična, računalniška in tehnološka, tekstilna, in še mnoge druge so svoje trženje “preselila” na splet.
Primer podjetja, ki izdeluje in prodaja izdelke iz konoplje, je v zadnjih dveh letih svojo spletno trgovino začelo aktivno tržiti s pomočjo spleta. Sama postavitev spletne trgovine namreč še ne prinaša prodaje, zato je potrebno spletno stran oz. spletno trgovino učinkovito tudi tržiti. Konkrenca za njihove izdelke, kot je konopljino olje ter konopljina semena, je izjemno velika. Potrebno je redno in učinkovito izvajanje raznih aktivnosti, ki jih izvajamo preko različnih kanalov.
Kako lahko izvajamo spletno trženje?
Spletno trženje lahko izvajamo z naslednjimi načini marketinga:
- Iskalniški marketing – SEO in SEM. SEO pomeni optimizacijo spletnih strani z namenom višjega pozicioniranja v organskih rezultatih iskanja. SEM pomeni zakup sponzoriranih povezav na iskalnikih (Google Adwords ipd.)
- Vsebinski marketing – izdelovanje kakovostnih vsebin in objav na spletni strani ter družabnih omrežjih. Ta način omogoča pridobitev kakovostnih kupcev na povsem nevsiljiv način. Velja za marketing prihodnosti, zato ga vedno bolj izvajajo podjetja.
- Spletno socialni marketing – trženje in promoviranje podjetja preko objav in oglasov na družabnih omrežjih.
- E-mail marketing – nagovarjanje kupcev preko e-mailov.
Kateri način izbrati?
Da bi izvedeli kateri način spletnega trženja je za nas najboljši ali najprimernejši, moramo najprej izdelati kakovostno analizo sedanjega stanja.
Z analizo izvemo:
- Kdo so naši kupci;
- Kakšni so naši kupci (starost, obnašanje, hobiji..);
- Kakšen izdelek prodajamo;
- Kako kupujejo naši kupci;
- Koliko ljudi išče naše izdelke preko spleta;
- Kako oglašuje naša konkurenca;
- Kje se na spletnih iskalnikih nahajamo zdaj z našimi izdelki / storitvami.
Po opravljeni analizi, lahko pripravimo strategijo za spletno trženje. V kolikor naše izdelke/storitve ljudje iščejo po spletu, je vsekakor smiselno vlagati v spletno trženje.
Po analizi stanja, se je potrebno odločiti za oglaševalske spletne kanale, na katerih se nahaja največ naše ciljne publike. Stroški oglaševanja na spletu se od kanala do spletnega kanala, zelo razlikujejo. Na povezavi preglejte stroške oglaševanja na Googlu v primerjavi z oglaševanjem na YouTube, družabnih omrežjih, itd…
Strategija spletnega trženja zajema:
- Izbiro primernega načina oz. kanala spletnega trženja.
- Opredelitev finančnih sredstev, ki jih bomo namenili za spletno trženje.
- Cilje, ki jih želimo doseči.
- Časovni okvir, v katerem želimo doseči zastavljene cilje.
- Izvajalca spletnega trženja (v kolikor nimamo v podjetju ustrezno izobražene osebe, moramo pomoč poiskati drugje).
Kakšne koristi prinaša spletno trženje (primeri podjetij, ki izvajajo spletno trženje)
Koristi, ki jih prinaša trženje preko spleta, torej marketing in oglaševanje podjetja na spletu so:
- Višja pozicija podjetja na spletnih iskalnikih in s tem boljša vidnost podjetja;
- Pritegnitev pozornosti kupcev;
- Pridobitev novih povpraševanj;
- Pridobitev večjega zaupanja v naše izdelke / storitve;
- Boljši konkurenčni položaj;
- Izboljšanje in povečanje prodaje.
Primer podjetja iz kovinsko-predelovalne panoge:
Manjše podjetje Univerzal d.o.o. je svojo storitev struženje kovin s CNC stroji želelo prodajati tudi s pomočjo spleta. S pomočjo strokovnjaka za spletno trženje so opravili analizo in si zastavili strategijo. Pri tem so izbrali način SEO – optimizacijo spletne strani in vsebinski marketing, kjer so izdelovali prodajno učinkovite blog vsebine. To so vsebine, ki imajo na spletu zadosten iskalni volumen in prinašajo uporabnikom spleta koristi. S temi pristopi so v enem letu bistveno izboljšali svoj položaj na spletu, obiskanost spletne strani, konverzijo na spletni strani ter prodajo.
Primer spletne trgovine Vitahemp
Vitahemp svojo bitko na spletu bije na področju bio izdelkov iz konoplje. Konkurenca je zelo velika, zato so bili po neuspelih poskusih z Google oglasi, primorani izbrati boljši način spletnega trženja. Strokovna pomoč je botrovala izbiri vedno bolj učinkovitega in priljubljenega načina spletnega marketinga – SEO za višjo organsko uvrstitev na iskalnikih. Njihovi glavni produkti, kot so bio konopljin čaj ter proteini iz konoplje, so se po nekaj mesecih kakovostnega dela optimizacije, uspeli uvrstiti višje na iskalnikih. S tem je spletna trgovina Vitahemp dosegla višjo prodajo izdelkov in zveste kupce, ki se vedno znova vračajo k nakupu njihovih izdelkov.
Primer spletnega portala steklarskega podjetja Steklarstvo Breg
Spletni portal podjetja Steklarstvo Breg je spletna stran enega vodilnih izvajalcev v dotični branži. Njihova primarna dejavnost se je sčasoma, s klasični steklarskih storitev, preusmerila na zahtevnejše projekte, kot so:
- steklene stenske obloge in kuhinjska stekla po meri
- steklena klasična in drsna vrata po meri,
- steklene kabine za prhanje (steklene tuš kabine) po meri,
- steklene stopnice ter steklene stopniščne in balkonske ograje,
- zasteklitev teras in zimskih vrtov,
- steklena strešna kritina za terase in nadstreške (v sodelovanju s spletnim portalom Nadstreški.eu
Spletno trženje za tujino
Mnoga podjetja želijo svoje izdelke tržiti v tujini, zato je vsekakor smiselno vlagati tudi v spletni marketing za tujino. Pri tem veljajo ista pravila in načini marketinga, le da je potrebno celotno analizo in strategijo prilagoditi posameznem trgu.
V kolikor predvidevamo, da je naš izdelek zanimiv za npr. Nemški trg, moramo s pomočjo spletnih orodij izmeriti iskalni volumen v Nemčiji za določeno ključno besedo oz. izdelek.
Primer proizvodnega podjetja: Svoje izdelke volanske končnike želi prodajati preko spleta na nemškem trgu. Najprej je potrebno oceniti potencial spletnega trženja. Pregledamo torej iskalni volumen za omenjeni izdelek v nemškem jeziku – Kugelgelenke. Ker je iskalni volumen izjemno visok (približno 4500 ljudi to besedo vtipka v nemški Google), je pred nami zahtevno delo. Potencial je torej velik, hkrati pa je velika tudi konkurenca. V tem primeru je potrebno veliko dela, da bi postali vidni na nemškem iskalniku. Ob delu SEO optimizacije, vsebinskega marketinga v nemškem jeziku, bo potrebno še dodatno Google oglaševanje. To seveda pomeni večjo investicijo v spletno trženje, ki pa lahko ob učinkovitem izvajanju vseh potrebnih aktivnosti, prinaša skokovito zvišanje prodaje.
Dodatne informacije: Učinkovito spletno trženje