- On
- By
- Categories: Aktualno
Stroški oglaševanja na spletu [Google, YouTube, družabna omrežja,…]
Različni stroški oglaševanja na spletu, na različnih medijih, imajo za posledico, da se ogromno podjetnikov ne odloča za plačljive možnosti oglaševanja, saj marsikateremu ni povsem razumljivo kateri stroški oglaševanja na internetu so sploh smiselni, upravičjivi in kaj si naj z informacijami z različnimi stroški oglaševanja, na različnih spletnih kanalih, sploh začne.
V spodnjem zapisu predstavljamo trenutne najbolj aktualne vrste oglaševanja na internetu, za katere so odloča zdaleč največ podjetij, ki se želi spletnega trženja, nastopa in prodaje iti na marketinško in prodajno, strateški način. Hkrati pa si lahko skozi opisane in prikazane primere pogledate kakšni so stroški oglaševanja za posamezne vrste spletnih kanalov.
Kaj boste našli v tem zapisu….
Iz vsebine
Vrste spletnega oglaševanja
Načeloma v svetu spletnega oglaševanja, v aktualnih časih, prednjačijo naslednje vrste oglaševanja (glede na vrsto izbranega spletnega kanala):
- oglaševanje na Googlu (Google Ads)
- oglaševanje na YouTubu
- oglaševanje na družabnih omrežjih (Facebook, LinkedIN, Instagram, Pinterest, Snapchat, Whatsup, TikTok,…)
- oglaševanje preko email marketinga
- oglaševanje na forumih in v spletnih medijih
Je pa mogoče vrste spletnega oglaševanja razdeliti tudi glede na različne formate in oblike pojavnosti spletnih oglasov.
Najpogostejše oblike spletnih oglasov so:
- statične slike v obliki bannerjev
- dinamične slike z vključujočimi CTA-ji (pozivi k dejanjem targetirancev oglasov)
- spletne pasice (horizontalne, vertikalne, naravne). Najrazličnejše spletne pasice so svoj čas na internetu veljale za “preživeto” obliko oglaševanja, češ, da ciljna publika ob njihovem prepogostem ogledu, doživi t.i. banner blindness oz. slepoto za reklamne pasice, a najaktualnejši oglaševalski spletni trendi nakazujejo, da se spletne pasice, vse bolj vračajo, še posebej pa od intenzivnega pojava t.i retargetinga, saj prikazovanje slikovnih pasic produktov speltnih strani, ki smo jih v preteklosti že obiskali, nežno in nevsiljivo opominja obiskovalce na ponudnike. Seveda pa so specializirane slikovne pasice veliko bolj učinkovite na specializiranih spletnih portalih, v Sloveniji je npr. med vodilnimi portali za učinkovito rabo energije, portal Varčevanje-energije.si. Poglejte si primere slikovnih pasic na povezavi ir paneli. In v trenutku vam bo razumljivo kako premišljeno so umeščene spletne slikovne pasice v zgodbo o ir panelih.
- spletna ozadja
- pop up oglasi
- flash oglasi
- video oglasi
Kako izbrati digitalno agencijo za izbrano in želeno vrsto oglaševanja
Večina digitalnih agencij, v svoji ponudbi, ponuja različne vrste oglaševanja podjetja na spletu, a v kolikor imate izbrano točno določeno spletno platformo oz. izdelan kanal na katerem želite oglaševati, ni narobe, če za izbran spletni kanal, poiščete digitalno agencijo, ki je specialist za oglaševanje na izbranem kanalu. Ni narobe, če med digitalnimi agencijami za spletno oglaševanje, izberete takšno, ki tudi sama, za svoj spletni nastop in marketing, uporablja želeno metodo oglaševanja, saj boste na ta način dobili digitalno agencijo, ki je na želenem področju praktik na podlagi lastnega dela.
Specializiranih digitalnih agencij za zgolj posamezna področja oglaševanja na internetu, sicer v Sloveniji, ni veliko (saj jih večina ponuja vse oblike oglaševanja), a ena od takšnih, ki ponujajo le vsebinski marketing, optimizacijo spletnih strani in Google oglaševanje, je poznana digitalna agencija za učinkovit internet marketing vKoraku.si.
Stroški oglaševanja glede na vrsto oglaševanja podjetja
V odvisnosti od izbranih spletnih kanalov, kjer nameravamo oglaševati in v soodvisnosti od oblike spletnega oglaševanja, so stroški oglaševanja v povprečju naslednji:
Stroški oglaševanja na Googlu
Oglaševanje na Googlu, različne digitalne agencije, obračunavajo okrog 150€ plus budžet za zakup ključnih besed. Podjetjem, ki pvrič začenjajo z Google oglaševanjem je omogočen tudi nakup t.i. kupona za Google oglaševanje, ki je v povprečju v vrednosti okrog 130€ za zakup želenih ključnih besed.
Stroški oglaševanja na Googlu ponavadi zajemajo pripravo optimalnih oglaševalskih kampanj, različne verzije oglasov, spremljanje učinkovitosti oglaševalske kampanje in optimizacijo Google oglaševanja.
Strokovnost oglaševanja na Googlu, oglaševalske agencije dokazujejo s certifikatom Google Partners (1).
NAMIG: Ko se lotevate oglaševanja na Googlu, je KLJUČNO, da oglaševalsko plačljivo kampanjo (Google Ads) zastavite hkrati z aktivnostmi, ki vam bodo na dolgi rok, prinašala neodvisen od Google Ads oglaševalske kampanje, dotok novih obiskovalcev v spletno trgovino ali na spletno stran. Google Ads, kakor tudi ostale vrste oglaševanja, so podvrženi trgu, torej ponudbi in povpraševanju – kar pomeni, da skozi leta, gre povprečno ceno oglaševanja na Google Ads, pričakovati vedno višjo.
Mnogo podjetij, ki je zastavilo Google Ads oglaševanje zgolj na zakup ključnih besed (nič pa na organsko rast njihove spletne strani), žal mora zapreti vrata, ker z vsako leto dražjim oglaševanjem, ne zmorejo več dosegati profitabilnosti, stroški oglaševanja pa so enostavno vsako naslednje leto, previsoki.
Zelo zgleden primer takšne, preventivne marketinške strategije za trženje na Googlu, izvaja slovenska pohištvena trgovina Pohištvo123.si, ki svoje produkte (npr. jedilne mize) oglašuje s pomočjo Google Ads le tako dolgo, dokler z (v tem primeru jedilnimi mizami) ne dosega odlične pozicije na Googlu, med naravnimi, neplačanimi, t.i. organskimi prikazi.
Video o tem kako se zastavi stroškovno učinkovita metoda oglaševanja z Google Ads:
Stroški oglaševanja na YouTubu
Osnovni stroški oglaševanja na YouTubu se začnejo pri cca. 150€ za pripravo YouTube oglaševalske kampanje.
YouTube oglaševanje vključuje osnovno analizo kljuučnih besed, analizo konkurence na YouTubu, določitev oglaševalskega proračuna, določitev strategije in vrste YouTube oglaševanja, v ceno 150€ začetne investicije pa ni všteta priprava video oglasov.
Stroški YouTube oglaševanja se največkrat obračunavajo enkrat mesečno, oglaševalska kampanja se spremlja enkrat tedensko, vodenje, upravljanje in optimizacija kampanje na YouTubu pa poteka sproti.
Stroški oglaševanja preko email marketinga
Stroški email marketing oglaševanja se v Sloveniji gibljejo od 80€ do 250€ na mesec, ti stroški oglaševanja pa vključujejo analizo konkurence, pripravo mesečnih oglaševalskih startegij, pripravo tekstovnega in slikovnega vsebinskega materiala za email marketing oglaševanje, na mesečni ravni. Testiranje učinkovitosti email marketing oglaševanja ponavadi ni vključeno v to ceno, kakor tudi ne raba email aplikacije za pošiljanje email kampanje.
NAMIG: Glede na to, da je vrst oglaševanja na spletu resnično ogromno, s pojavom vedno novih spletnih platform in strani, ki se pa vsaka po svoje, “borijo” za obiskovalce, velja modro premisliti na katerih spletnih kanalih boste oglaševali. Saj marketinškega proračuna za oglaševanje na vseh nimajo niti največe blagovne znamke.
Email marketing oglaševanje velja za eno izmed najbolj donosnih oblik oglaševanja na spletu (ob pogoju, da znamo email marketing upravljati odlično), saj je strošek oglaševanja čez email marketing, med najnižjimi, če pogledamo iz zornega kota od trenutka, ko nam uspe vzpostaviti pridobivanje elektronskih naslovov in širjenje naše baze prejemnikov. V Sloveniji, zelko vrhunsko email marketing oglaševalske kampanje, pripravljajo vse večje in vse resne blagovne znamke (npr. finančne inštitucije, banke, itd…). Če želite priti do “občutka” kako učinkovit in predvem kako premišljeno naj bo oglaševanje preko email marketinga, se preprosto naročite na prejemanje novic ene od slovenskih bank (npr. Abanka). Pozorni bodite, kako so e novice, ki jih boste prejemali, segmentirane za vaše potrebe, kako je email marketing kampanja personalizirana, kdaj ste dobili e novico, itd…
Stroški LinkedIn oglaševanja
V odvisnosti od izbrane vrste LinkedIn oglasov (slikovni oglasi, prodajna pisma, poosebljeni dinamični oglasi,…) znašajo povprečni stroški oglaševanja na LinkedIn-u okrog 120€ na mesec za analizo trga, postavitev kampanje ter vodenje in optimizacijo oglaševalske LinkedIn kampanje.
Stroški oglaševanja na Facebooku
Facebook oglaševanje oz. stroški oglaševanja na Facebooku so odvisni od tega kako učinkovito Facebook kampanjo znamo pripraviti. Povprečna cena Facebook oglaševanja je okrog 10€ za klik, sicer pa najbolj optimalne in odlične izpeljane Facebook oglaševalske kampanje dosegajo ceno od 0,1€ naprej.
Strošek klika na Facebooku se v povprečju ocenjuje na 1,71$ v ZDA in 0,97$ na globalnem trgu.
V Sloveniji se v povprečju podjetja odločajo za strošek Facebook oglaševanja v znesku 100€ in manj, velika podjetja, katerih poslovni modeli temeljijo na impulznem nakupovanju preko družabnih omrežij, za stroške Facebook oglaševanja namenjajo po več 1000€ naprej.
NAMIG: Strošek oglaševanja na Facebooku je verjetno med vsemi vrstami spletnega oglaševanja, največji potencial za doseganje izredno nizke cene na enoto oglaševanja (1 klik). Izjemni strokovnjaki na področju Facebook oglaševanja, znajo oglaševalske kampanje pripraviti tudi tako, da je strošek oglaševanja na Facebooku, v nekaterih primerih celo 0, a za tak dosežek pri oglaševanju, je potrebno ogromno znanja, testiranja in izkušenj. V Sloveniji preko zelo izkušenih strokovnjakov za Facebook oglaševanje, prodaja trgovina TakoLepo.si, ki prodaja deodorantne kreme in drugo naravno kozmetiko. “Pobarajte” pri njih kdo jim izvaja Facebook oglaševanje.
Učinkovit strošek oglaševanja na Facebooku dosega tudi slovenska agencija Kodnes, ki med ostalimi Facebook oglaševanje, izvaja za ekološko posestvo Trnulja.
Stroški oglaševanja na Instagramu
Stroški oglaševanja na Instagramu vključujejo pripravo naprednih Instagram kampanj in oglasov, tedensko, redno optimizacijo oglaševalskih kampanj, poročila o učinkovitosti oglaševanja in moderiranje oglaševalskih kampanj v odvisnosti od marketinških ciljev.
V povprečju so stroški oglaševanja na Instagramu, v Sloveniji, ocenjeni na 150€ na mesec plus marketinški budžet predviden za doseganje ciljev oglaševalske kampanje.
NAMIG: Instagram oglaševanje je stroškovno smiselno samo ob pogoju, če imamo predhodno dobro in PREDVSEM zelo natančno začrtano strategijo oglaševanja, v Sloveniji pa je nedvomno eno izmed najboljših podjetij, ki stroškovno izjemno učinkovito vnovčuje oglaševanje na Instagramu, podjetje Sanjski-Šopek.si. Njihovi šopki rož so v mesecu marcu, vsako leto, znova, praktično razgrabljeni v celoti – večji in levji delež pri tem pa ima ravno njihovo izjemno uspešno oglaševanje na Instagramu.
Video o tem kako naj poteka stroškovno učinkovito oInstagram oglaševanje:
Stroški oglaševanja na tujih trgih
Nastop podjetij na tujih trgih, je glede na to, da je večina tujih spletnih trgov, večjih in konkurenčnejših od slovenskega, v največ primerih težji/dražji, stroški oglaševanja pa v večini primerov višji od oglaševanja na domačem trgu.
NAMIG: Večina podjetij pri svojem nastopu na tujih trgih, ocenjuje, da za uspeh na tujem trgu, zadošča le prevod njihove spletne strani, praksa in čas pa pokažeta, da oglaševanje na tujem trgu, potrebuje ne samo premislek, ampak kar celovito startegijo oglaševanja. V Sloveniji je zgleden primer dobre prakse nastopa na Hrvaškem trgu, uspel podjetju Teambuilding Croatia.hr, hrvaški podružnici slovenskega podjetja ETC Adriatic.
Kako izračunati ali se spletno oglaševanje splača
Po podatkih poslovnega bazarja (2) se oglaševanje na spletu iz leta v leto povečuje, medtem, ko se oglaševanje v ostalih medijih (radio, tv, itd….) znižuje. A vseeno je za marsikaterega podjetnika izjemno pomembno, da ve na katerem spletnem kanalu se oglaševanja splača.
Stroški oglaševanja morajo namreč biti skladi s poslovnimi cilji podjetja, brez vedenja o tem ali se v nekem spletnem kanalu, sploh splača oglaševati, pa podjetja z oglaševanjem, nemalokrat zapravijo velike količine marketinških budžetov.
Točko upravičenosti stroškov oglaševanja marketinška stroka poimenuje ROI (return of investment), se pa ta točka za vsak oglaševalski kanal izračunava posebej.
Strošek oglaševanja na spletu je odvisen od razmerja med ceno na klik na izbranem oglaševalskem spletnem kanalu in doseženimi konverzijami, ki izhajajo iz klikov.
Hipotetični primer:
- cena za klik 1€
- stopnja konverzije 1%
- vrednost konverzije 100€
Pri 1000 klikih, ob 1% konverziji (v npr. nakupe), pomeni to realizacijo 10 nakupov, po 100€, kar pomeni 1000€ iz naslova 1000 klikov.
Ob upoštevanju marže produktov in storitev, ki jih oglašujemo na spletu, lahko z zgornjo metodo hitro pridemo do izračuna ali in kdaj se strošek oglaševanja, izplača.
NAMIG: Za zelo hitro in enostavno ugotovitev ali se vam oglaševanje splača ali ne, upoštevajte peprosto načelo, ki pravi da se dražje produkte in storitve, ki zahtevajo kakovostnega ponudnika, bolj učinkovito oglašujete na Googlu, Faceook je bolj primeren za oglaševanje produktov impulznega značaja. To prakso v Sloveniji uporabljajo številna podjetja, ki dajo ogromno v prvi vrsti na kakovost svojih storitev in produktov. Storitve oblikovanja, načrtovanja in urejanja odprtih prostorov (t.i. krajinska arhitektura), ki jo npr. v Sloveniji, odlično oglašuje podjetje Kreal, je že ena izmed takšnih storitev.
Kako izbrati ustrezno vrsto oglaševanja
Ker se na različnih spletnih kanalih nahaja ciljna publika, z različnimi interesi, čeprav morda ista podjetja in fizične osebe, ki jih targetiramo še na nekaterem drugem spletnem kanalu, je za učinkovitost oglaševanja na internetu, ključno, da izberemo ustrezen način komuniciranja in ustrezen sporočilni format za oglaševanje, na vsakem posameznem kanalu.
Primeri:
Za oglaševanje na YouTubu bomo predvideli po vsej verjetnosti informativne videe, za oglaševanje na Instagramu bo najbrž najbolj ustrezen format spletnih vsebin, katerim bomo namenili svoje stroške oglaševanja, slikovni material, za pritegovanje obiskovalcev na spletno stran ali v spletno trgovino bomo uporabili SEO optimizacijo in pisanje blogov, za push oglaševanje na Googlu, bomo uporabili Google Ads, itd…
V kolikor se vam naši nasveti zdijo uporabni, vas povabimo, da spremljate še ostale naše nasvete na blogu. Med aktualnimi so predvsem tisti, ki so na drugi povezavi.
Viri in dodatne informacije
1 – Google Partners
2 – Poslovnibazar.si
3 – Internet advertising trends